Forma podání stížnosti může být ústní nebo písemná. Stížnost může uživatel či kterákoli jiná osoba předat, sdělit či zaslat zaměstnanci, ke kterému má důvěru, zatelefonovat na MSKSP na tel. číslo 542 212 648, poslat poštou na adresu MSKSP, vedoucí zařízení, Masná 134/3b, 602 00 Brno, poslat elektronickou poštou na mskspmasna@cssbrno.cz, vhodit do schránky umístěné ve vestibulu MSKSP. Schránka se vybírá 1krát týdně.
Stížnost může stěžovatel napsat osobně a zápis podepsat, může si zvolit svého zástupce, který za něj stížnost napíše anebo může zůstat v anonymitě, tzn. nepodepisovat se. Stížnost řeší vedoucí zařízení a/nebo sociální pracovník a k prošetření jsou přizváni ti, kterých se daná věc týká, aby měl každý právo se vyjádřit k prošetřované skutečnosti. Stížnost je vyřízena do 30 dnů ode dne jejího přijetí a doručení odpovědi je písemné a v případě anonymně podané stížnosti bude vyjádření, s jakým výsledkem byla záležitost vyřízena, vyvěšeno na nástěnce ve vstupním vestibulu MSKSP po dobu jednoho měsíce.
Stížnost může stěžovatel podat také na Centrum sociálních služeb, příspěvkovou organizaci, Sejkorova 2723/6, 636 00 Brno, Magistrátu města Brna, Koliště 19, 602 00 Brno a Kanceláři veřejného obhájce práv, Údolní 39, 602 00 Brno.
Podání stížnosti nesmí být důvodem pro ukončení sociální služby nebo k diskriminačnímu jednání vůči stěžovateli.