Stížnost může podat klient nebo bývalý klient sociálních služeb MSKSP, osoba blízká klienta nebo bývalého klienta, který je zemřelý nebo nemůže podat stížnost s ohledem na svůj zdravotní stav, osoba zmocněná klientem nebo bývalým klientem na základě přiložené plné moci s vlastnoručním podpisem stěžovatele a dále zaměstnanec poskytovatele sociálních služeb.
Stížnost může být podána ústně, a to při osobním nebo telefonickém kontaktu s kterýmkoliv zaměstnancem. Zaměstnanec, který takto podanou stížnost, připomínku, podnět nebo pochvalu přijme, je povinen tlumočit její obsah vedoucí zařízení a/nebo sociální pracovnici. Další možnost podání stížnosti je písemně, a to (1) osobním předáním kterémukoliv zaměstnanci, který doručí přebranou písemnost vedoucí zařízení a/nebo sociální pracovnici, (2) zasláním stížnosti, připomínky, podnětu nebo pochvaly poštou na adresu MSKSP, vedoucí zařízení, Masná 134/3b, 602 00 Brno (2) zasláním elektronickou poštou na e-mail mskspmasna@cssbrno.cz (3) vhozením do schránky stížností, připomínek a podnětů ve vstupním prostoru budovy MSKSP; obsah schránky kontroluje a vybírá sociální pracovnice/vedoucí za přítomnosti dalšího kolegy jedenkrát týdně.
Podavatel stížnosti bude při jejím řešení vždy požádán o doplnění celého jména a adresy. Pokud tak neučiní, nebude s těmito informacemi nadále nakládáno v režimu stížností. Skutečnosti obsažené ve stížnosti, připomínce nebo podnětu prošetřují a vyřizují vedoucí zaměstnanci MSKSP – vedoucí a/nebo sociální pracovnice (odpovědní pracovníci). Lhůta k vyřízení stížnosti, připomínky, podnětu je do 30 dnů ode dne přijetí.
Stížnost může stěžovatel podat také na Centrum sociálních služeb, příspěvkovou organizaci, Sejkorova 2723/6, 636 00 Brno, Magistrátu města Brna, Koliště 19, 602 00 Brno a Kanceláři veřejného obhájce práv, Údolní 39, 602 00 Brno.
V případě nesouhlasu osoby s vyřízením stížnosti nebo v případě, kdy stížnost nebyla vyřízena ve stanovené lhůtě, je možnost se obrátit ve lhůtě 60 dnů od doručení na Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 376/1, 128 00 Praha 2.
Podání stížnosti nesmí být stěžovateli nebo osobě, které je nebo byla poskytována sociální služba, a které se stížnost týká a současně není stěžovatelem, na újmu a v žádném případě nesmí být důvodem pro ukončení služby nebo pro diskriminační jednání ze strany poskytovatele.