Uživatelky si mohou stěžovat na kvalitu služby a způsob jejího poskytování, aniž by tím byly jakýmkoli způsobem ohroženy. Zařízení má stanovena vnitřní pravidla, jejichž součástí je metodika vyřizování stížností, se kterými jsou seznámeny uživatelky i pracovníci.
V písemné podobě jsou pravidla vyvěšena na nástěnce u vchodových dveří do budovy a na hlavní chodbě u dveří do kanceláře vedoucí Domova.
Stížnosti jsou poskytovatelem chápány jako informace o nespokojenosti s poskytovanou službou a o tom, zda služba odpovídá jejich potřebám a jestli přispívá k naplňování osobních cílů. Poskytovatel je chápe jako důležitý zdroj informací o možnostech, jak zlepšit kvalitu poskytované sociální služby.
Stížnost je považována jako přirozená obrana proti neoprávněnému zásahu do práv a oprávněných zájmů uživatelek sociální služby v Domově pro matky s dětmi.
Stížnost může mít formu ústní, písemnou či telefonickou, v zařízení je také zřízena schránka pro podávání stížností. Stížnost může být i anonymní. Shromažďování a evidenci a vyřizování stížností zajišťuje vedoucí domova.
O vyřízení stížnosti obdrží uživatelka písemnou zprávu do 30 dnů od podání stížnosti, která jí bude předána osobně, nebo zaslána poštou. Zpráva bude napsána tak, aby byla pro stěžovatelku dostatečně srozumitelná.
Stěžovatel dále může podat stížnost:
1) Ředitel Centra sociálních služeb, příspěvkové organizace,
Sejkorova 6, 636 00 Brno, tel: 541 421 911
2) Vedoucí odboru sociální péče Magistrátu města Brna,
Koliště 19, 602 00 Brno, tel.: 542 173 721, 542 173 722
3) Veřejný ochránce práv - ombudsman, Kancelář veřejného ochránce práv,
Údolní 39, 602 00 Brno, tel.: 542542777