Uživatelé, jejich opatrovníci, rodinní příslušníci, zaměstnanci a veřejnost si mohou na kvalitu a způsob poskytování sociální služby stěžovat vedoucímu zařízení, sociální pracovnici, pracovníkovi v přímé péči.
Stížnost řeší zpravidla vedoucí zařízení nebo jeho zástupce.
Stížnost může být podána ústně (osobně či telefonicky), nebo písemně. Stěžovatel může podat stížnost anonymně. Všechny stížnosti jsou evidovány, projednány a o výsledku je stěžovatel vždy informován. Lhůta k vyřízení stížnosti je 30 dnů od podání stížnosti.
V případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti má stěžovatel dále právo obrátit se na:
- Ředitele Centra sociálních služeb, příspěvkové organizace, Sejkorova 2723/6, Brno 636 00
- Vedoucího odboru sociální péče Magistrátu města Brna, Koliště 19, Brno 602 00
- Veřejného ochránce práv – ombudsmana, se sídlem na Údolní 39, Brno 602 00
Stížnost je vždy chápána jako informace o spokojenosti s poskytovanou službou a v žádném případě nesmí být důvodem pro ukončení služby nebo diskriminačního jednání ze strany poskytovatele.