Jak podat podnět/stížnost
Právo podat stížnost má každý uživatel, kterému je poskytována služba. Stěžovat si také může rodinný příslušník nebo jiná osoba. Stěžovatel má možnost si zvolit zástupce, který ho bude při vyřizování stížnosti zastupovat (např. příbuzný, přítel, občanská poradna apod.).
Stížnost může být podána jakýmkoli způsobem, ústně, písemně, elektronicky, anonymně. K přijímání stížností (i anonymních) slouží schránka, která je označena „Schránka důvěry“ a je umístěna v budově pečovatelské služby. Stížnost je možné vhodit i do poštovní schránky umístěné na budově PS.
Oprávněnými osobami přijmout stížnost jsou pracovníci organizace. Odpovědný za vyřízení stížnosti je vedoucí organizační složky. Je nepřípustné, aby byl pověřen řešením stížnosti člověk, proti kterému stížnost směřuje, nebo pracovník jemu podřízený.
Vyřízení stížnosti
Vedoucí pracovník určí pracovníka k prošetření stížnosti.
Stížnosti jsou vyřizovány diskrétně, abyste Vy jako stěžovatel nebyl ohrožen. Stížnost musí být prošetřena v celém rozsahu.
Stížnost je vyřízena přiměřenou odpovědí na všechny její části, včetně informace o přijatých opatřeních k odstranění zjištěných závad.
O výsledku vyřízení stížnosti musí být stěžovatel písemně vyrozuměn do 30 kalendářních dnů ode dne podání stížnosti. V případě anonymní stížnosti je tato skutečnost zveřejněna prostřednictvím nástěnek na pracovišti sociální služby a na webových stránkách služby po dobu 3 týdnů. Lhůta může být prodloužena o dalších 30 dnů v případě, že stížnost je zvlášť komplikovaná a pro její vyřízení si organizace musí opatřit další podklady. O prodloužení lhůty Vás budeme písemně informovat.