Smlouva o poskytnutí pobytové odlehčovací služby je sjednávána na dobu určitou. Uživatel může smlouvu o poskytnutí pobytové odlehčovací služby vypovědět kdykoliv bez udání důvodu. Výpovědní lhůta činí tři dny a počíná běžet následujícím dnem po předání výpovědi.
Poskytovatel může vypovědět smlouvu pokud:
- Došlo ke změně poměrů uživatele, zejména zdravotního stavu a poskytovatel již není oprávněn poskytovat sociální služby, které v důsledku této změny uživatel potřebuje a požaduje.
- Uživatel opakovaně porušil ustanovení smlouvy či domácího řádu a jiných vnitřních předpisů a poskytovatel vyčerpal všechny způsoby nápravy.
- Uživatel zvlášť hrubým způsobem narušil chod zařízení. Za zvlášť hrubý způsob narušení chodu je považováno zejména fyzické napadení jiného uživatele nebo zaměstnance poskytovatele, krádež v zařízení poskytovatele, verbální či sexuální agresivita, vyhrožování fyzickým napadení, úmyslné poškozování zařízení poskytovatele nebo vytváření nepřátelského prostředí v zařízení.
- Uživatel zatajil důležité informace o svém zdravotním stavu, které by měly za následek odmítnutí uzavření smlouvy ze strany poskytovatele z důvodu nesplnění podmínek stanovených pro cílovou skupinu poskytovatele.
- Je uživatel v prodlení s úhradou sjednanou za poskytovanou sociální službu nejméně 1 měsíc.
Výpověď musí být podána písemně a její účinky nastávají následující den po převzetí výpovědi uživatelem.
Smlouvu je možné ukončit také vzájemnou dohodou obou smluvních stran.
Poskytovatel je oprávněn smlouvu vypovědět bez výpovědní doby, a to pouze v případě, kdy je zřejmé vzhledem ke všem okolnostem, že uživatel nebude nebo nemůže již dále využívat poskytovaných služeb a zároveň smlouvu nelze ukončit jinak. Závazek takto zaniká doručením výpovědi uživateli.